• Info
  • 07.04.2014
  • brak komentarzy

CATMAN: Audyt miejsc sprzedaży, bierzemy byka za rogi

Ten byk może być bardzo duży, przestrzeń sklepowa, przestrzeń półkowa, obsługa w sklepach, materiały reklamowe. Oj dużo do zrobienia, ale aby wszelkie działania miały sens trzeba robić wszystko od początku. Przed wprowadzeniem wszelkich zmian należy dokładnie sprawdzić co trzeba zmienić. 

  • Info
  • 04.04.2014
  • 2 komentarze

Negocjacje: strategia ustępstw

Negocjacje to czasami bardzo długi proces, ale zdarzają się również i takie, gdzie po 15 minutach obie strony dochodzą do satysfakcjonujących rezultatów. W procesie negocjacji każdy zainteresowany stara się „ugrać” dla siebie jak najwięcej, ale tylko rozsądna i zrównoważona taktyka, pozwoli osiągnąć sukces. Oto kilka wskazówek, które stosują doświadczeni negocjatorzy.

  • Info
  • 02.04.2014
  • brak komentarzy

Automotywacja, czyli co zrobić, żeby chciało nam się tak samo bardzo jak nam się nie chce

Ciągle poszukujemy sposobu na zamienienie „nie chce mi się” na „chce mi się”. Znacie ten filmik? Pewnie, że tak. Każdy prędzej czy później na niego trafia. Czy taka wykrzyczana motywacja może pomóc? Mnie raczej przeraziła, nie lubię jak ktoś krzyczy a już najmniej jak na mnie, ale może i dla niektórych jest to dobry sposób. Jak więc odkryć w sobie pokłady energii, znaleźć siłę na wyzwania, czy po prostu z radością wykonywać zwykłe, codzienne czynności w pracy? 

  • Info
  • 31.03.2014
  • brak komentarzy

Planogram – ważny element w zarządzaniu kategoriami

Zasadniczym celem planogramu jest organizacja sprzedaży oraz zapasu danej kategorii asortymentowej. Pomoże on nam zaplanować lokalizację dla grup asortymentowych, dzięki niemu zorganizujemy właściwie ekspozycję konkretnych kategorii,  jak również zachowamy porządek.  Planogram to także a może przede wszystkim narzędzie analityczne, które pozwala obliczać marżę. Dzięki niemu sprawimy, iż każdy metr powierzchni sklepowej będzie generował zyski. Dobrze przygotowany planogram pozwoli wyeliminować braki na półce oraz nadmierne zatowarowanie czego konsekwencją będzie zwiększenie sprzedaży sklepu przy mniejszym zamrożonym kapitale. 

  • Info
  • 28.03.2014
  • brak komentarzy

Negocjacje – dziwna gra zespołowa. Zasady gry

Negocjacje są grą zespołową z tą różnicą, że nie wiemy co nas spotka w kolejnych krokach. Zwyczajowo przyjęte są 3 etapy, które pozwalają usystematyzować tę grę. Etapy te zostały określone dzięki analizie setki przypadków drogi prowadzącej do zawarcia porozumienia.