Reader’s Digest opublikował kolejny raport badania zaufania konsumentów do marek, European Trusted Brands. Badanie to jest jednym z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich prowadzonych w Europie.
Komu najbardziej ufamy?
Badanie podzielone zostało na kategorie tematyczne, z których wynika, że najbardziej ufamy markom: Rossmann, Visa, Nestle, ING TFI, PLAY, Falvit, Nivea. Marka Play pierwszy raz sięgnęła po miano najbardziej zaufanej marki wśród operatorów komórkowych.
A oto krótkie podsumowanie raportu:
•Nivea od 2012 r. utrzymuje pozycję Marki Godnej Zaufania w kategorii Kosmetyk do pielęgnacji skóry w każdym kraju.
•Canon zwycięża w 9 z 10 krajów. Tylko w Portugalii Marką Godną Zaufania w kategorii Aparat fotograficzny jest Nikon.
•W Szwajcarii miejsce marki Visa w kategorii Karta płatnicza zajęła marka MasterCard. Visa utrzymuje się na szczycie w 8 krajach.
•Nokia, niegdyś Marka Godna Zaufania w kategorii Telefon komórkowy w każdym kraju, powoli ustępuje miejsca marce Samsung, która zaczyna dominować w kategorii Telefon komórkowy/smartfon. Portugalia dołączyła do Francji i Niemiec, tworzących grupę krajów, które największym zaufaniem darzą markę Samsung.
•Coraz częściej do tytułu Marki Godnej Zaufania w kategorii Aparat fotograficzny nominowane są marki smartfonów.
•Marka HP zwycięża w kategorii Komputer osobisty w 6 krajach, ale w tym roku przegrała z markami Samsung i Toshiba w Polsce i Portugalii. W Rumunii pozycję HP przejął Dell.
•Kellogg’s i Nestlé od lat utrzymują stałą pozycję. Każda z marek dominuje w 5 krajach.
•Marka Volkswagen zwiększyła liczbę krajów, w których jest numerem 1, wyprzedzając Audi w Polsce i Dacię w Rumunii.
Cały raport możecie zobaczyć tutaj.