Sklep, szczególnie ten duży czasami jest labiryntem dla konsumenta, duża powierzchnia sprawia, iż zakupy mogą być dość uciążliwe. Klient niecierpliwi się, że traci dużo czasu na odnalezienie produktów, które planuje kupić. Jak mu pomóc? Na to pytanie jest wiele odpowiedzi, jednak dziś chcemy zaprezentować Wam troszkę odmienny pomysł – efektywne wykorzystanie materiałów POS. 

 

Point of Sale, czyli POS są to materiały reklamowe oraz narzędzia wspierające sprzedaż, lecz również służące komunikacji wewnątrz sklepu. Takimi materiałami są między innymi wobblery, hangery, naklejki podłogowe, standy, listwy cenowe, headery i wiele innych. 

POS-y mogą pełnić funkcje ekspozycyjne, wizerunkowe, informacyjne (o cenie, o cechach produktu, jego lokalizacji), stopujące, przykuwające wzrok i oddziałujące na nastrój. Mogą być także drogowskazem i prowadzić do produktów już znanych, nowości, promocji.

Te stosowane wewnątrz punktu handlowego mogą dotyczyć stałej ekspozycji – czyli półki, ekspozycji dodatkowych, a więc informować o tym, gdzie znajduje się produkt lub mogą być umieszczone w miejscach niezwiązanych bezpośrednio z produktem, ale za to atrakcyjnych ze względu na większy wpływ na kupującego.

Tworząc materiały POS, należy zastanowić się, kto jest adresatem przekazu i w jakim otoczeniu odbywa się proces zakupowy. Trzeba dobrze poznać punkt handlowy i zwyczaje klientów, uwzględniając ich ścieżki zakupowe i sposób podejmowania decyzji. Powinniśmy spróbować wejść w ich skórę i zastanowić się, czego potrzebują i co w ich przypadku przyniesie nam oczekiwane rezultaty.

Dobry POS angażuje konsumenta – buduje relację z nim, pomaga w wyborze i dokonaniu zakupu, wpływa na zmysły i emocje. Dzięki temu kupujący nie skupia się tylko na cenie. POS musi także współgrać z dynamiką punktu handlowego, z kategorią, której dotyczy, z samym produktem, z holistyczną komunikacją marki i wspomagać konsekwentne budowanie jej wizerunku.

 

Źródło: http://www.firmy.net/ 

 

Wpisz kod z obrazka Kod antyspamowyOdśwież w pole i Wyślij