Poznaliśmy już pokolenie isków oraz ich następców, igreków. Historia jednak tak szybko się nie kończy, bowiem przyszedł czas na pokolenie R.

 

Rodzinne Erki

"Recession generation",  to ludzie, który przyszli na świat w XXI wieku. Jest to najmłodsza część obecnego społeczeństwa i znacząco różni się od swoich poprzedników. Charakteryzuje się przywiązaniem do wartości rodzinnych, ceni sobie rozrywkę i wypoczynek, jednak ważna jest dla niej także ich ścieżka zawodowa.

Z racji tego, że każdy młody człowiek ma dostęp do ogromu informacji, Erki nie ufają już temu, co oferuje dany polityk czy telewizja. Wierzą zatem temu, co wydaje im się wiarygodne i namacalne. Codziennie wertują Internet w poszukiwaniu statystyk oraz informacji z pierwszej ręki, które najpierw kształtują, a potem dopełniają ich poglądy.

 

Wiem, czego chcę!

Zadziwiające okazują się badania, które na zlecenie marki Shell przeprowadzili niemieccy naukowcy. Ankiecie podlegali ludzie w wieku od 12 do 25 lat. 

Rezultaty są następujące: tak jak dla Igreków ważna była szybka wymiana informacji, pogoń za zminimalizowaniem przekazu słownego, tak Erki większą wagę przywiązują do stabilizacji i równowagi pomiędzy swoją karierą zawodową a sferą prywatną. Cenią sobie ludzi, którzy ich otaczają. Na piedestale stawiają rodzinę i przyjaciół. Mają jasno określone cele i oczekiwania.

Niemieccy naukowcy donoszą, że nowe pokolenie, to pokolenie patrzące w przyszłość przez różowe okulary. Wiedzą, że aby zdobyć wymarzony zawód muszą wyedukować się w odpowiednim kierunku i chętnie działają w tym kierunku. Jest to pokolenie, które mniejszą wagę przywiązuje do przeszłości, stawia raczej na teraźniejszość i to, co będzie.

 

Marki zmieniają się dla nowego pokolenia

Jak te informacje wpływają na świat marketingu i biznesu? W znaczący sposób! Otóż wielkie koncerny, opierając się na wynikach takich badań jak powyższe, zmieniają swój wizerunek. Chcą być widziane jako przyjazne, stabilne i nieszkodzące środowisku. Tak jak wcześniej wspomniany Shell, respektują prawa człowieka, a w przyszłości stawiają na innowacje. 

 

 

Źródła:

 

http://nowymarketing.pl/a/7586,pokolenie-wartosci-r-zmieni-wszystko 

http://www.shell.pl/environment-society/environment-tpkg.html 

http://www.forbes.com/sites/samanthasharf/2014/07/30/the-recession-generation-how-millennials-are-changing-money-management-forever/ 

 

 

 

Wpisz kod z obrazka Kod antyspamowyOdśwież w pole i Wyślij