Co jest najważniejsze dla kupującego? Oczywiście, że cena. Tak odpowie z pewnością większość z Was, ale czy tak jest w istocie? 

 

Oto 13 rzeczy, które są równie ważne jak cena a czasami i ważniejsze. 

1.Najcenniejsze dla każdego jest, przekonanie iż dostajemy najlepszą z możliwych ofert. 

2.Jakość produktu lub usługi – tak naprawdę na jakości nam zależy, jak jesteśmy ograniczeni budżetowo to szukamy produktu, o jak najwyższej jakości w naszym przedziale cenowym. 

3.Warunki sprzedaży. Czasami rozłożenie płatności w czasie może sprawić cuda. 

4.Dostawa – czy nas system dostaw działa sprawnie, czy możemy dostarczyć towar wówczas kiedy będzie potrzebny ?

5.Doświadczenie w pracy z podobną branżą. 

6.Gwarancja i stopień odpowiedzialności za dostarczone usługi, produkty. 

7.Prawo do zwrotu wykraczające poza  ustawowe regulacje. 

8.Współpraca na zasadzie partnerstwa. 

9.Możliwość kredytowania.

10.Personel , nie tylko kompetencje są ważne ale również „nadawanie na tej samej fali”. Odpowiednie zrozumienie obu stron prowadzi do lojalnych klientów. 

11.Elastyczność – możliwość dopasowania produktu, usługi do indywidualnych oczekiwań klienta. 

12.Szacunek dla klienta. Szacunek wiąże się również z odpowiedzią na każde oczekiwanie klienta. 

13.Niezawodność oraz pewność produktu czy też usługi sprawia, że klient woli zapłacić więcej a mieć „problem z głowy”. 

 

Jeżeli będziemy pamiętać o tych kwestiach, to z pewnością uda nam się sprzedać produkt w „naszej cenie”. Warto zwrócić na nie uwagę zanim nadmiernie zgodzimy się pójść na ustępstwa. 

 

Źródło: „Sekrety negocjacji” R. Dawson. 

Wpisz kod z obrazka Security codeRefresh w pole i Send