Co jest najważniejsze dla kupującego? Oczywiście, że cena. Tak odpowie z pewnością większość z Was, ale czy tak jest w istocie?
Oto 13 rzeczy, które są równie ważne jak cena a czasami i ważniejsze.
1.Najcenniejsze dla każdego jest, przekonanie iż dostajemy najlepszą z możliwych ofert.
2.Jakość produktu lub usługi – tak naprawdę na jakości nam zależy, jak jesteśmy ograniczeni budżetowo to szukamy produktu, o jak najwyższej jakości w naszym przedziale cenowym.
3.Warunki sprzedaży. Czasami rozłożenie płatności w czasie może sprawić cuda.
4.Dostawa – czy nas system dostaw działa sprawnie, czy możemy dostarczyć towar wówczas kiedy będzie potrzebny ?
5.Doświadczenie w pracy z podobną branżą.
6.Gwarancja i stopień odpowiedzialności za dostarczone usługi, produkty.
7.Prawo do zwrotu wykraczające poza ustawowe regulacje.
8.Współpraca na zasadzie partnerstwa.
9.Możliwość kredytowania.
10.Personel , nie tylko kompetencje są ważne ale również „nadawanie na tej samej fali”. Odpowiednie zrozumienie obu stron prowadzi do lojalnych klientów.
11.Elastyczność – możliwość dopasowania produktu, usługi do indywidualnych oczekiwań klienta.
12.Szacunek dla klienta. Szacunek wiąże się również z odpowiedzią na każde oczekiwanie klienta.
13.Niezawodność oraz pewność produktu czy też usługi sprawia, że klient woli zapłacić więcej a mieć „problem z głowy”.
Jeżeli będziemy pamiętać o tych kwestiach, to z pewnością uda nam się sprzedać produkt w „naszej cenie”. Warto zwrócić na nie uwagę zanim nadmiernie zgodzimy się pójść na ustępstwa.
Źródło: „Sekrety negocjacji” R. Dawson.