Tworząc stronę www warto się zastanowić, w jaki sposób chcesz zachęcić konsumenta do zakupu oferowanego przez Ciebie dobra/usługi. Równie ważne jest jednak, abyś określił konkretne grono odbiorców. Nie możesz przecież skierować produktu do wszystkich. Zachodzisz w głowę, jak wyselekcjonować grono potencjalnych klientów? Tutaj naprzeciw wychodzi właśnie „Lejek Sprzedażowy”.

Nazwa pojęcia pochodzi od wizualizacji procesu pozyskiwania klienta- ma on kształt odwróconego trójkąta. Najszersze grono odbiorców znajduje się na samej górze: są to ludzie, którzy weszli na naszą stronę www. Podstawę lejka, czyli jego najwęższą część, stanowią zaś konsumenci, którzy zdecydowali się na zakupy. Pomiędzy górą a dołem znajduje się miejsce na procesy oddzielające zainteresowanych od zdecydowanych na zakup klientów. 

4 Poziomy Lejka sprzedażowego

1. Użytkownicy, którzy trafili na Twoją stronę- mogli znaleźć się na niej zupełnie przypadkowo, bądź świadomie przenieść się na nią np. z kanałów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter etc.

2. Użytkownicy, którzy na niej pozostają- czyli pierwsze „przecedzanie”. Randomowi konsumenci opuszczają stronę, zaciekawieni na niej pozostają i poszukują interesujących ich treści. Tutaj sprawdzają się przyciągające wzrok grafiki, materiały video czy inne aspekty internetowej przestrzeni, które „złapią” wzrok użytkownika i zachęcą go do rozejrzenia się po stronie.

3. Użytkownicy, zainteresowani zakupem- czyli tacy, którym odpowiada kontent strony i którzy znajdują na niej coś dla siebie. Może to być usługa, produkt czy też informacja.

4. Użytkownicy, którzy sfinalizowali zakupy- czyli pożądani odbiorcy. Ważne, aby kontakt z klientem nie kończył się na tym etapie, ponieważ najlepszy konsument to taki, który do nas powraca. Służą temu procesowi Newslettery, Webinary i im pdoobne.

Nie lej wody

Jak już się zorientowałeś, celem lejka jest „przecedzenie” przez niego konsumentów, którzy będą zainteresowani zakupem oferowanego przez Ciebie produktu. Polecamy zatem nie lać wody, ale umiejętnie filtrować grono odbiorców, do których kierujesz swoją ofertę. Jeśli zrobisz to dobrze, przygotuj się na to, że będą wracać.

 

Źródła: 

http://clickray.pl/lejek-sprzedazowy 

https://b2b-marketing.pl/2012/02/24/lejek-sprzedazy/ 

 

Wpisz kod z obrazka Security codeRefresh w pole i Send