
- 19.02.2016
- 0 komentarzy
Marketing doświadczeń- namacalna korzyść
Zastanawiasz się, w jaki sposób najlepiej wypromujesz swój produkt bądź usługę? W głowie liczysz, ile wyniesie cię zorganizowanie kampanii internetowej lub telewizyjnej? A zastanowiłeś się nad innymi formami promocji? Jedna z nich jest szczególnie skuteczna.
Pokaż, co masz!
Marketing doświadczeń jest to forma reklamy „na żywo”. Marka w sposób namacalny pozwala zetknąć się klientowi z produktem. Może się to odbywać poprzez uczestnictwo w targach, branie udziału w wydarzeniach branżowych, organizowania spotkań dla klientów… Bądź w jakiejkolwiek innej formie, która pozwoli konsumentowi bezpośrednio zbadać produkt. Najlepiej, aby taka promocja angażowała jak najwięcej jego zmysłów.
Masz do pokazania aplikację na Smartfona? Daj klientowi się w niej poruszać na docelowym nośniku.
A może chciałbyś rozreklamować sieć sklepów ze zdrową żywnością? Zorganizuj testowanie swoich produktów na pobliskim rynku.
Skąd wiadomo, że marketing doświadczeń jest tak skuteczny? Potwierdzają to liczby. W badaniu Momentum Worldwide z 2013 roku dotyczącym tego rodzaju promocji z dowiedziono, że:
• 93% ankietowanych rozmawiało na temat badanej marki
• 65% poleciło ją znajomym
• 59% kupiło jej produkty
Jak to działa?
Receptura jest bardzo prosta. Należy wzbudzić zainteresowanie potencjalnego konsumenta, który uczestniczy w danym wydarzeniu. Oczywiście może znajdować się tam zupełnie przypadkowo, nie musi być nawet zaangażowany w to, co się dzieje. Jeśli jednak uda Ci się zwrócić jego uwagę, stąd już niedaleka droga do zbudowania z nim więzi. A co konsument lubi najbardziej? Bezpośrednią informację. Jeśli do tego może dodatkowo przetestować produkt- w 3 na 5 przypadków takie „doświadczenie” skończy się zakupem.
W marketingu doświadczeń bardziej niż sam produkt liczą się doznania, doświadczenia i procesy towarzyszące zakupowi. Zadziwiającym wydaje się fakt, że klienta nie cieszy już tylko samo posiadanie danej rzeczy czy korzystanie z usługi. Ważne są też dla niego wydarzenia, które towarzyszą podjęciu decyzji o nabyciu. Może warto więc rozważyć wpisanie marketingu doświadczeń w swoją strategię?
Źródła:
http://nowymarketing.pl/a/7828,najskuteczniejsza-forma-dotarcia-do-klientow-to
http://hatalska.com/slangoskop/marketing-doswiadczen/
http://www.creativeguerrillamarketing.com/guerrilla-marketing/experiential-101-experiential-marketing/
http://info.mergeto.pl/2014/01/marketing-doswiadczen-rzeczy-ktore-powinienes-wiedziec/