
- 15.12.2015
- 0 komentarzy
Case study: Kompania Piwowarska – „Postaw na piwo”
Nie należy bać się zmian i innowacji aby utrzymać wysoką pozycję rynkową. Dotyczy to również stałego i (jakby się mogło wydawać) hermetycznego rynku napoi alkoholowych. Dlatego też w 2014 roku Kompania Piwowarska nie wahała się całkowicie zmienić swoją Strategię Zrównoważonego Rozwoju. Dziś, w jeszcze ciepłym raporcie z roku 2015 zachęca aby „Postawić na piwo”.
Z dziesięciu do… pięciu!
Stara strategia nosiła nazwę „Dziesięć priorytetów. Jedna przyszłość”. Co prawda przyniosła marce sukces (została oceniona w skali 4,38 na 5 możliwych punktów), jednak Kompania Piwowarska mierzy jeszcze wyżej. Strategia „Postaw na piwo” jest skupiona na samych konkretach. Składa się z następujących pięciu filarów:
1. Oszczędzanie wody
2. Wydajne i przyjazne uprawy
3. Odpowiedzialne spożycie
4. Czyste środowisko
5. Rozwój biznesu i społeczności
A jak przekładają się one na liczby? Sprawdźmy.
Po pierwsze, poziom efektywności zużycia wody wynosił 2,85 hl wody na hl piwa. Jest to jeden z najlepszych wyników w grupie browarów SABMiller, do której należy Kompania.
Po drugie, z 867 ton zakupionego chmielu aż 75% pochodził od polskich dostawców. Z zapasów korzysta się odpowiedzialnie, a płody rolne dostępne są w słusznych cenach.
Po trzecie, w ramach Związku Browary Polskie, kierowcy dostali niemal 1,5 ml naklejek „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.
Po czwarte, 97,88 % wszystkich odpadów podlega procesowy odzysku. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom udało się także zredukować emisję CO2 pochodzącą z floty samochodowej.
I w końcu, po piąte, Kompania Piwowarska, do tej pory zaoferowała Polakom aż 60 tyś miejsc pracy. Dodatkowo na ponad 30% stanowisk kierowniczych zasiadają kobiety.
Co dalej?
Nie ma mowy o osiadaniu na laurach. Program „Postaw na piwo” obejmuje okres do roku 2020 i fokusuje się na intensywnym rozwoju. Zakłada wspieranie lokalnego przemysłu, słucha potrzeb klientów, jest przyjazny środowisku i skupia się na myśleniu kompleksowym, ale w spójnej całości. Kompania działa pod płaszczem światowego koncernu alkoholowego SABMiller, a mimo to, ważne jest dla niej korzystanie z tego, co do zaoferowania ma lokalna społeczność.
Szczegółowe założenia strategii „Postaw na piwo” znajdziecie tutaj: http://www.kp.pl/files/social_reports/pol/kp_raport_2015.pdf.
Źródła:
http://www.kp.pl/odpowiedzialnosc-spoleczna/postaw-na-piwo
http://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/postaw-na-piwo-nowa-strategia-zrownowazonego-rozwoju-kompanii-piwowarskiej/